BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

 2 nap múlva: Észak Erdély 4 nap túra.
2010.07.18. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos

Suzuki SV 650S/1000S túrakormány.

Mivel mondhatni hatalmas érdeklődésnek örvend ez a téma, és túl jó leírást nem találtam az átépítésről, gondoltam hasznát veszitek majd ezen leírásnak.

Én az átépítést egy LSL kormány átalakító szettel oldottam meg. Az volt a problémám az eredeti gyári "csutka" kormánnyal, hogy 4- 500 Km után már kimondottan fájt a csuklóm és a könyököm. Ez valószínű azért volt, mert nem mentünk soha olyan gyorsan huzamosan, hogy kitámasszon a menetszél. Gyakorlatilag egész úton tartanom kellett magam és egy idő után igen fárasztó volt. Na de térjünk a lényegre!

Mit kell átalakítani, hogy egy megfelelő túrakormányt kapjunk az SV-re?

  • Ki kell cserélni a villahidat (amiben a gyújtáskapcsoló van) ennek az ára elég húzós kb. 50-60.000 Ft
  • Venni kell egy túrakormányt (LSL márkájú), erre később kitérek részletesen, egyébként kb. 13.000 Ft!
  • Ki kell cserélni a kuplung bowdent (SV650S) vagy a kuplung csövet (SV1000S) A fémfékcső ára kb. 15.000 Ft a szerelékekkel.
  • ki kell cserélni az első fékcsöveket is hosszabbra. Ennek dupla ára lenne, de alul ketté lehet osztani így kb. 20.000 Ft a pár.
  • A gázbowdenek szerencsére elég hosszúak voltak, de másfele kell elvezetni őket. Később erről külön írok.
  • A vezetékköteg is kényelmesen el fog férni, ezért emiatt sem kell aggódni!
  • Kelleni fog egy 2mm-es hézagoló alátét! Később...

Akkor számoljunk mibe kerül ez nekünk?

  • villahíd kb.: 60.000 Ft
  • kormány kb.: 13.000 Ft
  • kuplung cső kb.: 15.000 Ft
  • fékcső kb.: 20.000 Ft
  • hézagoló alátét kb.: 1.500 Ft
  • munkadíj kb.: 20.000 Ft

Összesen: ~130.000 Ft

Mit nyerünk vele?

  • Lényegesen egyenesebb testtartást, gyakorlatilag alig kell támasztanom magam!
  • Nem fáj a csuklóm, sem a könyököm
  • Sokkal magabiztosabban tudom kezelni a motor! (Nem voltam megbarátkozva a sportos testtartással)
  • lámpánál nem törik ki a nyakam ahogy felfele nézek!
  • álló helyzetben (vagy boruláskor:) ) stabilabban meg lehet tartani a motort, nem vagyok már eleve kibillentett testtartásban.
  • annyi hátrány azért van, hogy az utas nem tud olyan jól támaszkodni a tankon, mivel egyenesebben ülök.

Ebben az állapotban már jó 1 éve használom és nagyon meg vagyok vele elégedve! Már ott voltam, hogy eladom a motort, de mivel nagyon más nem jött szóba ami tetszett, ezért ezt még rááldoztam. Nagyon megérte!

Na lássuk a technikai részleteket!

Mint már írtam mindent LSL márkából vettem hozzá!

Túrakormány:

A túrakormány vásárlásnál nagyon oda kell figyelni, mivel ha túl íveset (magasat) veszel, akkor bele fog érni a plexibe, viszont ha túl laposat (alacsonyt) akkor meg a tankba fog beleérni! Fontos még, hogy enyhén feléd hajlított legyen, tehát NE egyenes! Olyan 30 fokban feléd hajló, ugyanis nem merőlegesen fogod a kormányt, hanem kicsit ferdén. Vannak egyenes kormányok is, de a hajlított sokkal kényelmesebb!

Suzuki SV 650S/1000S túrakormánySV túra kormány állása

Az első képen nagyjából látszik a kormány magassága, hajlítási szöge. A második képen jól látható, hogy nem egyenes a kormány, hanem kissé a vezető felé hajlik, így sokkal kényelmesebb.

SV túrakormány aláfordítvaSuzuki SV kormány aláfordítva a tank fele

Ha ilyen kormányt választasz, akkor biztos nem fog beleérni sem a plexibe sem pedig a tankba. Ezt a két képet raktam fel, de a másik oldalra fordítva ugyan ez a helyzet. Tehát jó!

Kezelőszervek!

A fék és a kuplung karokon állítani kell a gyárihoz képest, remélhetőleg passzolni fog a kezetek állásához!

Fékkar állása a túrakormányon!Fékkar hézad a kormányon!

A képeken látszik, hogy alig van hézag, illetve nincs hézag a fékcső becsatlakozásoknál! Kicsit fordítani kell a karok állásán, elég ha 1-2mm hézagot hagyunk.

Gázbowden!

A gázbowden elég szerencsésen elvezethető, de ha minden a helyére kerül NAGYON figyeljetek oda a beállításra! A gázkar holtjátékát állítsuk be úgy, hogy a kormány kifordított helyzeteiben, se fogyjon el. Fordítsuk ki a kormányt teljesen jobbra és ellenőrizzük a holtjátékot. Ha nincs, akkor adjunk neki! Ugyan ezt a műveletet végezzük el balra kifordítva is! Ha nem hagyunk holtjátékot, akkor kanyarban megfeszül a bowden és gázt adunk a motornak! Ellenőrizzük többször a beállítást!

Gázbowden elvezetés Suzuki Sv 1000 S. Túrakormány Sv 1000S.Gázbowden a Suzuki SV 1000S/650S-en!

Villahíd:

A villahíd egyszerű ügy, csak meg kell venni.

Suzuki SV villahíd!

Fémfékcső és elosztó:

Sok kommentárt nem tudok ehhez hozzáfűzni, ezt is ki kell cserélni. Ha ezt a megoldást válasszátok, akkor meg lehet spórolni még egy fékcső árát. (Egyébként kettőt kellene a fékkartól lehúzni.)

Túrakormány fékcsőelosztó.

Kuplung cső:

A kuplung csövét is ki kell cserélni az 1000S modellen, a 650-es modellen a bodwdent kell cserélni.

Túra kormányhoz a kuplung cső.

Kábelkorbács elvezetése:

Az irányító szervektől itt kell elvezetni a kábelkorbácsot:

Kábelkorbács elvezetése

Kormány hézagoló alátét! FONTOS!

Én sajnos először beleszaladtam abba a hibába, hogy nem tettem be a hézagoló alátétet. Illetve rosszul mondom, a szerviz ahova vittem nem tette be az alátétet és ez akkor vettem észre, mikor fényképeztem az átalakítást. Mivel több hibát is vétettek az összeszerelés közben ezért nem akartam velük korrigáltatni a hibát, inkább kerestem egy jobb szerelőt. Egyébként a gázbowden holtjátékot nem állították be, kihagyták az alátétet és ezért a kormányrúd beleért a kormány tengelybe, amit szerintem észre kelett volna hogy vegyenek.

Ki kell hézagolni a villahidat egy 2mm-es alátéttel. Feljebb kell kerülnie a villahídnak.

Túrakormány hézagoló alátét! FONTOS!

A felső nyílnál jól látszik a probléma. Az alsó nyílnál látszik a hézag... azt kell megszüntetni az alátéttel. Egyébként nem baj szerintem, ha egy 3-4mm-es alátétet teszünk be a 2mm-es helyett.

További képek:




Hozzászólások a/az "Suzuki SV 650S/1000S túrakormány felszerelés" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

sosistvan74
2017-04-07, 06:00
SV650N bontott motor villahídja megfelelő az átalakításhoz?(oOo)

paducc
2015-04-28, 09:35
tompika: Szia! Nem találom a bejegyzésben, a kormány pontos típusát letudnád írni? Nagyon hálás lennék! Köszi előre is
Üdv Zoli

Blade
2011-10-30, 18:15
tompika: Szia Tompika! Te milyen villahidat tettél fel és hol tudtad beszerezni? Köszi

Blade
2011-10-30, 18:10
Meki: Köszi megpróbalom!

Meki
2011-10-30, 04:28
Blade: Próbáld meg,fel tenni a kérdésedet,úgy hogy használd a válaszol gombot,vagy a szövegben szólítsd a nevén.Akkor kap egy értesítést az illető, emailben,ugyan úgy ahogy most te is kaptál egy értesítőt. :) Innen tudni fogja,hogy keresték.

Blade
2011-10-21, 16:35
Helló! Már régen írtad ,de szeretném megkérdezni milyen villahidat használtál?Vagy ha van direkt SV-hez honnan lehet beszerezni?Üdv Gyuri!

tompika
2011-03-02, 18:43
szia
Gratulálok szép munka, én kicsit olcsóbb megoldást választottam elcseréltem a kormányt meg az idomot és még pénzt is kaptam :)! A lényeg,h sokkal kényelmesebb motorozni és jobban szeretem a gépet mint valaha!! Kormánystabilizátort a 1000ét raktam rá ,rengeteget számít nem gondoltam volna!! üdv Tamás(oOo)

Ki van itt?

ogabi ()

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


Június 08. (Péntek)
Szeged-Bélapátfalfa-Aggtelek

További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.224.100.134