BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

 4 nap múlva: Durmitor-,Tara-Piva kanyon!(Max.4 vas) túra.
2010.07.18. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos

Suzuki SV 650S/1000S túrakormány.

Mivel mondhatni hatalmas érdeklődésnek örvend ez a téma, és túl jó leírást nem találtam az átépítésről, gondoltam hasznát veszitek majd ezen leírásnak.

Én az átépítést egy LSL kormány átalakító szettel oldottam meg. Az volt a problémám az eredeti gyári "csutka" kormánnyal, hogy 4- 500 Km után már kimondottan fájt a csuklóm és a könyököm. Ez valószínű azért volt, mert nem mentünk soha olyan gyorsan huzamosan, hogy kitámasszon a menetszél. Gyakorlatilag egész úton tartanom kellett magam és egy idő után igen fárasztó volt. Na de térjünk a lényegre!

Mit kell átalakítani, hogy egy megfelelő túrakormányt kapjunk az SV-re?

  • Ki kell cserélni a villahidat (amiben a gyújtáskapcsoló van) ennek az ára elég húzós kb. 50-60.000 Ft
  • Venni kell egy túrakormányt (LSL márkájú), erre később kitérek részletesen, egyébként kb. 13.000 Ft!
  • Ki kell cserélni a kuplung bowdent (SV650S) vagy a kuplung csövet (SV1000S) A fémfékcső ára kb. 15.000 Ft a szerelékekkel.
  • ki kell cserélni az első fékcsöveket is hosszabbra. Ennek dupla ára lenne, de alul ketté lehet osztani így kb. 20.000 Ft a pár.
  • A gázbowdenek szerencsére elég hosszúak voltak, de másfele kell elvezetni őket. Később erről külön írok.
  • A vezetékköteg is kényelmesen el fog férni, ezért emiatt sem kell aggódni!
  • Kelleni fog egy 2mm-es hézagoló alátét! Később...

Akkor számoljunk mibe kerül ez nekünk?

  • villahíd kb.: 60.000 Ft
  • kormány kb.: 13.000 Ft
  • kuplung cső kb.: 15.000 Ft
  • fékcső kb.: 20.000 Ft
  • hézagoló alátét kb.: 1.500 Ft
  • munkadíj kb.: 20.000 Ft

Összesen: ~130.000 Ft

Mit nyerünk vele?

  • Lényegesen egyenesebb testtartást, gyakorlatilag alig kell támasztanom magam!
  • Nem fáj a csuklóm, sem a könyököm
  • Sokkal magabiztosabban tudom kezelni a motor! (Nem voltam megbarátkozva a sportos testtartással)
  • lámpánál nem törik ki a nyakam ahogy felfele nézek!
  • álló helyzetben (vagy boruláskor:) ) stabilabban meg lehet tartani a motort, nem vagyok már eleve kibillentett testtartásban.
  • annyi hátrány azért van, hogy az utas nem tud olyan jól támaszkodni a tankon, mivel egyenesebben ülök.

Ebben az állapotban már jó 1 éve használom és nagyon meg vagyok vele elégedve! Már ott voltam, hogy eladom a motort, de mivel nagyon más nem jött szóba ami tetszett, ezért ezt még rááldoztam. Nagyon megérte!

Na lássuk a technikai részleteket!

Mint már írtam mindent LSL márkából vettem hozzá!

Túrakormány:

A túrakormány vásárlásnál nagyon oda kell figyelni, mivel ha túl íveset (magasat) veszel, akkor bele fog érni a plexibe, viszont ha túl laposat (alacsonyt) akkor meg a tankba fog beleérni! Fontos még, hogy enyhén feléd hajlított legyen, tehát NE egyenes! Olyan 30 fokban feléd hajló, ugyanis nem merőlegesen fogod a kormányt, hanem kicsit ferdén. Vannak egyenes kormányok is, de a hajlított sokkal kényelmesebb!

Suzuki SV 650S/1000S túrakormánySV túra kormány állása

Az első képen nagyjából látszik a kormány magassága, hajlítási szöge. A második képen jól látható, hogy nem egyenes a kormány, hanem kissé a vezető felé hajlik, így sokkal kényelmesebb.

SV túrakormány aláfordítvaSuzuki SV kormány aláfordítva a tank fele

Ha ilyen kormányt választasz, akkor biztos nem fog beleérni sem a plexibe sem pedig a tankba. Ezt a két képet raktam fel, de a másik oldalra fordítva ugyan ez a helyzet. Tehát jó!

Kezelőszervek!

A fék és a kuplung karokon állítani kell a gyárihoz képest, remélhetőleg passzolni fog a kezetek állásához!

Fékkar állása a túrakormányon!Fékkar hézad a kormányon!

A képeken látszik, hogy alig van hézag, illetve nincs hézag a fékcső becsatlakozásoknál! Kicsit fordítani kell a karok állásán, elég ha 1-2mm hézagot hagyunk.

Gázbowden!

A gázbowden elég szerencsésen elvezethető, de ha minden a helyére kerül NAGYON figyeljetek oda a beállításra! A gázkar holtjátékát állítsuk be úgy, hogy a kormány kifordított helyzeteiben, se fogyjon el. Fordítsuk ki a kormányt teljesen jobbra és ellenőrizzük a holtjátékot. Ha nincs, akkor adjunk neki! Ugyan ezt a műveletet végezzük el balra kifordítva is! Ha nem hagyunk holtjátékot, akkor kanyarban megfeszül a bowden és gázt adunk a motornak! Ellenőrizzük többször a beállítást!

Gázbowden elvezetés Suzuki Sv 1000 S. Túrakormány Sv 1000S.Gázbowden a Suzuki SV 1000S/650S-en!

Villahíd:

A villahíd egyszerű ügy, csak meg kell venni.

Suzuki SV villahíd!

Fémfékcső és elosztó:

Sok kommentárt nem tudok ehhez hozzáfűzni, ezt is ki kell cserélni. Ha ezt a megoldást válasszátok, akkor meg lehet spórolni még egy fékcső árát. (Egyébként kettőt kellene a fékkartól lehúzni.)

Túrakormány fékcsőelosztó.

Kuplung cső:

A kuplung csövét is ki kell cserélni az 1000S modellen, a 650-es modellen a bodwdent kell cserélni.

Túra kormányhoz a kuplung cső.

Kábelkorbács elvezetése:

Az irányító szervektől itt kell elvezetni a kábelkorbácsot:

Kábelkorbács elvezetése

Kormány hézagoló alátét! FONTOS!

Én sajnos először beleszaladtam abba a hibába, hogy nem tettem be a hézagoló alátétet. Illetve rosszul mondom, a szerviz ahova vittem nem tette be az alátétet és ez akkor vettem észre, mikor fényképeztem az átalakítást. Mivel több hibát is vétettek az összeszerelés közben ezért nem akartam velük korrigáltatni a hibát, inkább kerestem egy jobb szerelőt. Egyébként a gázbowden holtjátékot nem állították be, kihagyták az alátétet és ezért a kormányrúd beleért a kormány tengelybe, amit szerintem észre kelett volna hogy vegyenek.

Ki kell hézagolni a villahidat egy 2mm-es alátéttel. Feljebb kell kerülnie a villahídnak.

Túrakormány hézagoló alátét! FONTOS!

A felső nyílnál jól látszik a probléma. Az alsó nyílnál látszik a hézag... azt kell megszüntetni az alátéttel. Egyébként nem baj szerintem, ha egy 3-4mm-es alátétet teszünk be a 2mm-es helyett.

További képek:




Hozzászólások a/az "Suzuki SV 650S/1000S túrakormány felszerelés" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

sosistvan74
2017-04-07, 06:00
SV650N bontott motor villahídja megfelelő az átalakításhoz?(oOo)

paducc
2015-04-28, 09:35
tompika: Szia! Nem találom a bejegyzésben, a kormány pontos típusát letudnád írni? Nagyon hálás lennék! Köszi előre is
Üdv Zoli

Blade
2011-10-30, 18:15
tompika: Szia Tompika! Te milyen villahidat tettél fel és hol tudtad beszerezni? Köszi

Blade
2011-10-30, 18:10
Meki: Köszi megpróbalom!

Meki
2011-10-30, 04:28
Blade: Próbáld meg,fel tenni a kérdésedet,úgy hogy használd a válaszol gombot,vagy a szövegben szólítsd a nevén.Akkor kap egy értesítést az illető, emailben,ugyan úgy ahogy most te is kaptál egy értesítőt. :) Innen tudni fogja,hogy keresték.

Blade
2011-10-21, 16:35
Helló! Már régen írtad ,de szeretném megkérdezni milyen villahidat használtál?Vagy ha van direkt SV-hez honnan lehet beszerezni?Üdv Gyuri!

tompika
2011-03-02, 18:43
szia
Gratulálok szép munka, én kicsit olcsóbb megoldást választottam elcseréltem a kormányt meg az idomot és még pénzt is kaptam :)! A lényeg,h sokkal kényelmesebb motorozni és jobban szeretem a gépet mint valaha!! Kormánystabilizátort a 1000ét raktam rá ,rengeteget számít nem gondoltam volna!! üdv Tamás(oOo)

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.224.103.239