BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

 5 nap múlva: Vasárnapi "Desszert" túra! túra.
2010.05.07. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos

Motorolaj csere

Az olajnak a fő szerepe a motorban lévő kopások csökkentése azáltal, hogy olajfilmet képez a csapágyak és forgó alkatrészek között, valamit a koromrészecskék lebegtetéséről gondoskodik az olajban így gátolva a lerakódást.

Na lássunk is neki!

Először is szerezzük be a megfelelő olajat és olajszűrőt. Mindenkinek azt ajánlom, hogy a gyárilag előírt olajat és szűrőt szerezze be motorjához. Fontos tudni, hogy vannak 2T (két ütemű motorok üzemanyag adaléka) és 4T olajok a négyütemű motorok váltójába és motorjába való kenőanyagok. Csak megjegyzem, hogy senkinek ne jusson eszébe autóba való olajat önteni motorjába, ugyanis az autóba való olajjal csúszni fog a kuplung és a motornak sem tesz jót.

Mi a teendő ha megvannak a hozzávalók?

Indítsuk be a motorunkat és melegítsük fel üzemmeleg állapotra. Ez azért fontos, hogy a motorban leülepedett részecskék felkeveredjenek és az olaj magával tudja ragadni, így a távozáskor az olajjal együtt ki tud ürülni. Amikor az olaj felmelegszik folyékonyabbá válik, így jobban ki tud ürülni a karterből. Tehát ha már meleg a motor, akkor állítsuk le és egy edénybe engedjük le az olajat a blokkból és vegyük le a szűrőt is. Hagyjuk jól kicsöpögni, akár egy óráig is, addig csináljuk valami mást.

Ha kellőképp kicsöpögött, tisztítsuk meg a csavar helyét és a felfekvési pontokat az olajszűrő helyén. Az olajszűrő gumiszigetelését vékonyan zsírozzuk be így legközelebb könnyebben le tudjuk majd szedni. A szűrő gyári meghúzását a gyárak különbözően adják meg, de általában úgy kell, hogy miután a gumitömítés hozzáért a felfekvési ponthoz utána 180 fokot kell még a szűrőn fordítani. Másik megoldás is eredményes és megóv attól, hogy netán túlhúzod. Szabad kézzel minden segédeszköz nélkül húzd meg amennyire bírod, biztosan nem fog folyni és nem is szakítod meg a menetet.

A meghúzás szempontjából az olajleeresztő csavar a kényesebb kérdés. Ha teheted mindenképp használj új tömítő alátétet. Mindenkinek azt ajánlom, hogy az olajleeresztő csavart semmiképp ne húzza meg nagyon, Kb. 23 Nm a meghúzási nyomaték.

Az olajat a beöntés előtt érdemes egy kicsit felmelegíteni még a dobozában, így könnyen ki fog folyni. Nyáron erre semmi szükség természetesen, inkább a téli napokon hasznos.

Miután fent van olajszűrő és a csavar is a helyén megkezdhetjük az olaj betöltését. A motor oldalán egy "üvegezett" kémlelőnyíláson keresztül ellenőrizheted az olaj szintjét, vagy egy hagyományos nívópálcával. Öntsük az olajat maximum jelig és várjunk vele pár percet (nem minden esetben, de előfordul, hogy nem tud az olaj a blokkban olyan gyorsan szétoszlani) és ellenőrizzük újra. Amennyiben hiányzik belőle öntsünk utána és indítsuk be a motort. Ahogy megjött az olajnyomás, vagy ha nincs visszajelző, akkor kb. 5 mp múlva állítsuk le. Várjunk megint 5 percet, hogy az olaj visszafolyjon az olajteknőbe és ellenőrizzük ismét a szintet. Erre azért van szükség mert beöntéskor az olajszűrőbe nem kerül olaj amennyiben a szűrő a blokk oldalán van.

Indítsuk be ismét motorunkat és járassuk pár percet, hogy az olaj eljusson minden járatba, majd állítsuk le és várjuk 5-10 percet és ellenőrizzük ismét az olajszintet. Érdemes kimenni egy rövid kört tenni motorunkkal majd ismét ellenőrizni az olajszintet és az esetleges olajfolyásokat.

Felhívom mindenki figyelmét, hogy az olaj és a szűrő környezetszennyező!

  • Ne öntsétek ki az olajat a szabadba, csak kizárólag ennek megfelelő tárolóedénybe!
  • Az olajszűrő is környezetszennyező, ezt is megfelelően kell tárolni és elszállítatni.



Hozzászólások a/az "Motorolaj csere" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

acer
2011-02-08, 20:27
suzukivsaudi: Jó jó tiszta sor. Én fel vagyok tankolva ilyenekböl mindig.

suzukivsaudi
2011-02-08, 20:24
acer: "de hidd el mindig az új a jó" Ezzel egyetértek.
Történt egyszer, hogy cseréltem az olajat. Leeresztettem a régi olajat, szűrőt cseréltem, önteném fel a friss olajat, de eszembe jutott, hogy nincs új tömítés a leeresztő csavarhoz. Autó oda, biciklizni nem volt kedvem, így kilágyítottam a tömítőalátétet. Bevált. :)

acer
2011-02-08, 20:19
suzukivsaudi: Én se vitatkozni akarok. Csak gondoltam írok pár ötletet, de hidd el mindig az új a jó

suzukivsaudi
2011-02-08, 20:17
De távol álljon tőlem az, hogy bárkivel is vitába keveredjek....(:=)

suzukivsaudi
2011-02-08, 20:16
acer: "itt készülnek ilyen dolgok nálunk melegen préselik :) és hütik rögtön"
Ezt te írtad....
"...felmelegítem meggypirosra, (ne tovább mert elcseppen!) és gyorsan lehűtöm vízben. Szépen kilágyul ..."
Ezt pedig én....
Szerintem... :)

acer
2011-02-08, 19:43
suzukivsaudi: réztömités

suzukivsaudi
2011-02-08, 19:22
acer: Miről beszélsz?

acer
2011-02-08, 19:10
suzukivsaudi: ha tudnád hogy készül nem mondanád itt készülnek ilyen dolgok nálunk melegen préselik :) és hütik rögtön

suzukivsaudi
2011-02-08, 19:05
Szeki: Kimentem, megnéztem, és réz alátét nincs benne, De ha újat kíván lehet kapni.

Szeki
2011-02-08, 18:46
suzukivsaudi: Én is. A dobozban benne van a leeresztőhöz is a tömítőgyűrű. Ha lágy, akkor nem kell pisztergálni, márpedig nem szokott kemény lenni az új.

suzukivsaudi
2011-02-08, 17:45
Szeki: Az olajszűrőhöz én is a vele kapott tömítőgyűrűt használom. Én az olajleeresztő csavar réz tömítőalátétjéről beszélek.

suzukivsaudi
2011-02-08, 17:43
acer: Nem az 50 Ft.-ot sajnálom, de az újat is ki kell lágyítani.

acer
2011-02-07, 23:58
suzukivsaudi: nem szabad sajnálni az 50ft-ot :) de ha egyszerüen megforditod úgy is jó

Szeki
2011-01-21, 08:39
suzukivsaudi: Nekem 34000-nél lett gyertyacsere a motoromba, még jó volt. Irídiumos lett beletéve, elvileg 50000 km-t mondanak a futásteljesítményére.

Szeki
2011-01-21, 08:38
suzukivsaudi: Én viszont az új olajszűrő mellé kapott tömítőgyűrűt használom, s így még tökéletesebb! (8))(,O,)(:$)

Valóban jó, amit mondasz, de azért meg kell húzni rendesen, mivel a gyűrű anyaga zömül, s elkezdhet csepegni.

suzukivsaudi
2011-01-21, 07:18
Itt megjegyezném, hogy olajcsere alkalmával az olajleeresztő réz tömítőalátétjét én minden alkalommal kilágyítom. Magyarán felmelegítem meggypirosra, (ne tovább mert elcseppen!) és gyorsan lehűtöm vízben. Szépen kilágyul és precízen tömít, nem kell brutálisan meghúzni.

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.198.142.121