BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

10 napon belül nincs aktív túra...
2011.06.13. | A bejegyzést írta: Hetényi Emese

Közlekedési tanácsok motorosoknak


Elkezdõdött az újabb szezon, kirajzottak a motorosok az utakra. Ahogy az autósok, úgy a motorosok között is sokan csak szabadidejükben veszik elõ járgányukat, ami legtöbbször hétvégére esik. Ezért ebben az idõszakban, arányaiban több gyakorlatlan sofõrrel találkozunk, mint hétköznapokon. Ez nagyobb figyelmet és türelmet igényel mindenki részérõl. Ennek ellenére vannak olyan dolgok, amiket joggal várhat el minden közlekedésben résztvevõ a másiktól. Ezeket foglalnám össze az alábbi cikkben.

Udvariasság:

Idegesítõ dolog dugóban ülni és várni, hogy meginduljon a sor. Kétkerekû járgánnyal, az ember sokkal mozgékonyabb és kisebb helyen is elfér, ezért (meg ha már a KRESZ is megengedi), a motorosok elõre mehetnek az autók között.

Nem túl szép dolog az autós részérõl, ha ennek nem adja meg a lehetõségét. Fel kéne dolgozni végre azt a magyar mentalitást, hogy "akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is". Attól még, hogy õ nem tud elmenni, miért rostokoljon ott a motoros is a sorban?

A motoros részérõl pedig joggal elvárható, hogy ne 10.000-es fordulaton, 50-nel száguldjon végig a sorok között, hanem szépen nyugodtan csorogjon, ügyelve az autók tükreire és fényezésére. Ha olyan helyhez ér, ahol nem fér el és láthatólag az autósok sem tudnak elhúzódni elõle, ne pörgesse tiltáson a motort, hanem várja meg szép nyugodtan, hogy szabaddá váljon elõtte az út.

Mindig voltak és lesznek is olyan emberek, akik direkt nem akarják elengedni az embert. Erre csak azt tudom mondani, hogy az udvariasság, udvariasságot szül. Ha meg mégsem, akkor is inkább a mi lelkiismeretünk legyen nyugodt, hogy mi próbáltunk kedvesek lenni. A tükör lerugdosás nem hiszem, hogy bármire is vezet.

Figyelmesség:

Mindannyiunkkal elõfordult már szerintem, hogy kétsávos úton bent felejtette magát valaki a belsõ sávban. Ezzel nem igazán lehet mit kezdeni. Nem lobogtathatjuk mindenkinek a KRESZ könyvet. Az biztos, hogy ha úgy érünk egy gyorsabb járgánnyal a kapaszkodó sávhoz, hogy több autó is feltorlódott lassúbb jármûvek miatt, akkor nem érünk el azzal semmit, ha beleállunk az elõttünk haladó "seggébe" és toljuk fölfelé, mert úgysem tud lehúzódni elõlünk és valószínûleg õ is meg akarja elõzni a lassabbakat. Tartsunk megfelelõ követési távolságot és hagyjuk, had elõzzön le mindenki, akit akar. Ha motorral vagyunk, úgyis egy szempillantás alatt otthagyhatunk mindenkit.

Azért ezúton hívnám fel az autósok figyelmét, hogy ha két sávja van, és a szembõl jövõknek engedélyezett az elõzés, akkor ha tök egyedül haladnak a belsõ sávban és szembõl elõzésbe kezdenek, akkor nem villogtatni kell, hanem lehúzódni.

A figyelmesség témakörébe tartozik az is, hogy az autósnak azért van tükre, hogy használja. Ha a tükörbe nézve motorost lát, ne akkor akarja lemosni a szélvédõjét, mert a permet fele a motorosra száll és ez elég idegesítõ, mert utána nem lehet rendesen kilátni a plexin.

Autóval utazva az ember nagyobb biztonságban van, mert mégis 4 kerék fogja az utat, ami sokkal nagyobb stabilitást ad. Könnyebben vészel át az ember olyan úthibákat, illetve úton levõ akadályokat, amik a motorosra akár végzetesek is lehetnek. Éppen ezért a motorosnak nagyon fontos, hogy lássa, mi van elõtte. Sokszor nem is azért elõzi meg a motoros az autóst, mert siet, hanem hogy elõre lásson és idõben ki tudja kerülni az esetleges akadályokat. Autóban ülve legyünk elõzékenyek és toleránsak a motorosokkal szemben, motoron ülve pedig köszönjük meg az olyan figyelmességeket, ha az autós lehúzódva elenged bennünket. Az ilyen figyelmességet pedig ne kényszerítsük ki. Olyan szakaszon, ahol amúgy tilos az elõzés, hagyjunk rendes követési távolságot és bízzuk az autósra, hogy le akar-e húzódni, vagy sem.

Azért a motorosokra, fõleg a csapatban túrázókra is vonatkozik a figyelmesség szabálya. Ha többen vagyunk és a klasszikus, fésûfog szerû alakzatban haladunk, elég sok helyet foglalunk el az útból. A motorosnak is kötelessége a tükrét figyelni, és ha utoléri a tájnézegetõs tempóban haladó csapatot egy autós, akkor illik õt lehúzódva, nagyobb követési távolságot tartva elengedni, már csak azért is, mert úgyis a motoros húzza a rövidebbet.

Látni és látszani:

Mindenki tudja, hogy a motoros nehezebben észrevehetõ, fõleg szembõl, mint az autók. Ezt a motoros élénk színû ruházattal, esetleg motoros láthatósági mellénnyel ellensúlyozhatja, de ez nálunk még nem divat. Sokan a reflektort kapcsolják fel közúton még akkor is ha nem az országúti versenyzõk kasztjához tartoznak, egyszerûen azért, hogy jobban lássák õket. Sokszor az autósok részérõl villogtatás a reakció, de ebbõl legalább leszûrhetjük: észrevettek minket.

Sokszor a motoros a felezõvonalhoz húzódva követi az autóst, ami autóból nézve idegesítõ lehet. Ennek több oka van (na, nem az idegesítésnek): A vonal mellé húzódva elõrébb lehet látni és a fentebb tárgyalt akadályokat jobban észre lehet venni. Másrészt a motorosnak életbevágó, hogy az autós lássa õt a visszapillantóban. Motorral mindig úgy kövessük az autóst, hogy lássuk a vezetõ arcát a tükörben. Így biztosak lehetünk benne, hogy a tükörbe nézve az autós is lát minket. Még sport dobbal se haladjunk soha az autós vak terében, tehát a hátsó ajtók vonalában. Vagy maradjunk le, vagy elõzzünk, mert egy esetleges sáv-váláskor meleg pillanatokat élhetünk át.

Összességében úgy gondolom, hogy egyre többen vagyunk az utakon és ez minden közlekedõtõl nagyobb türelmet és figyelmet igényel. Próbáljunk úgy közlekedni, hogy egy kívülálló szemével nézzük magunkat: mit gondolnánk fordított esetben magunkról.

Segítsük egymást és mi is segítséget kapunk.




Hozzászólások a/az "Közlekedési tanácsok motorosoknak" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

frike26
2017-03-09, 10:59
ne üzenj autósoknak mert felesleges, 1. és egyben a legfontosabb szabály! NE BIZZ SENKIBEN! - ha motoron ülsz.... ezt sose feledd, az életedrõl és az egészségedrõl van szó ezt ne bízd soha más TUDÁSÁRA,Jóindulatára, sem MÁS emberiességére.Emberiesség alatt azt a fogalmat értem hogy: Beleképzelni magad más helyzetébe. Pl: esik az esõ, hideg van, fúj a szél, tûz a nap... szélsõséges idõjárási viszonyok vannak :biciklis-gyalogos,motoros ezeknek duplán vannak kitéve és az autós pedig kényelmesen mindezektõl mentesen ül az autóban és nem enged nem ad elõnyt, semmi de semmi hogy észrevenne ez lenne az emberség. Én szerencsés vagyok mert a motoromnak nagy hangja van, nekem mindig utat adnak, sõt kiváncsiak is...mi lessz..forma1?- 10 autóbol 7!!!! ezt bátran állítom. (Rengeteg közlekedõ aki keresztbe tesz nem azért teszi mert szemétláda, hanem azért mert nokedli! rengeteg a nokedli!!) tehát nem bizni senkiben! ez itt nem fog lefordulni stb. miért fékezne? nincs oka... ááááá csak mikor megvan a baj?: Õ nem látott bocsánat! akkor jön a vád: gyorsan jöttél, már ott is voltál.... ja ja, de már késõ..- inkább ne bízz mint késõ legyen, inkább lassits ha látod hogy keresztbe tehet (nokedli), mert veszítek 5 másodpercet az élvezetbõl - mint 1-2 lábat például.

dani416
2013-07-26, 10:15
hali!
csak kiírom ide is, hogy esztergom-kertvárosban motoros rendõr kiképzõk két napos tréninget fognak tartani augusztus 10-11-én. elsõ nap lassú manõverezés kuplung, hátsófék, gáz együttes használata, második nap fékezések, további ügyességi feladatok.
a két nap 25 ezer ft, egy napra 13.
további infó és jelentkezés a harminc/413-7egy3egy számon, korlátozott számban.

ppalacsinta
2012-07-06, 08:49
jó cucc, de azért a fülemhez nem fog nõni :D

Zohan
2012-07-03, 17:41
ppalacsinta: a végén ne felejtsd kivenni .. !! :) (:p)(nap)

ppalacsinta
2012-07-03, 13:00
ehhhe:D hétvégén végre kipróbáltam a cuccot. egész jó, meg is lepõdtem, bár még csak rövidebb úton tudtam kipróbálni. szóval egy nagy köszi a tippért!

Kopasz
2012-06-29, 13:54
ppalacsinta: BEdugásból már volt azért baj..de ebben az esetben persze kivételt tehetünk(:=)

ppalacsinta
2012-06-29, 13:10
Kopasz! köszi, hasznos tanács volt.:D azóta próbálgattam, már elég pro vagyok a bedugásban

Dilettans
2012-06-22, 13:44
cbjani:
" 50 év felett hajlamosak vagyunk a nagyothallásra?"

Jav.: már 40 felett is... ;)(,O,)

Kopasz
2012-06-22, 13:22
ppalacsinta: Hogy ne essen ki...;)

ppalacsinta
2012-06-22, 12:59
füldugó beszerezve, már csak ki kellene próbálni élesben. viszont kicsit gondban vagyok a behelyezéssel, szerintem valamit elcseszek. mennyire kell bedugni a fülbe?

ppalacsinta
2012-05-23, 09:25
Sárgabika: bizonyám! aztán hogy mennyire, az már attól függ, ki mennyire óvja a füleit. van valami spéci neve is az öregedéssel járó halláskárosodásnak, de meg nem mondom most, hogy mi az

Sárgabika
2012-05-23, 08:48
cbjani: A szelektív hallás már gyermeki miivoltomban alakult ki:)(:D)(:=)

cbjani
2012-05-22, 21:56
Sárgabika: Kiegészíteném hogy a nagyothallás mellett a szelektív hallás is kialakul.;):)(A)

Ladosa
2012-05-22, 21:22
Sárgabika: Én már most hajlamos vagyok...(:s)

Sárgabika
2012-05-22, 14:02
ppalacsinta: akkor kijelenthetjük, hogy 50 év felett hajlamosak vagyunk a nagyothallásra?!(:$)

zohan
2012-05-18, 12:44
ppalacsinta:

úgy biza !! :) ;)

ppalacsinta
2012-05-18, 12:24
Sárgabika: azért nem egészen úgy van, hogy az ember hajlamos a halláskárosodásra:D egy másfél-2 órás élõ koncert után bárkinek bedugul a füle, plusz az öregedés is magával hozza süketséget. alapból jó esetben olyan 50 éves kortól, ha meg rátesz valaki egy jó nagy lapáttal mindenféle zajjal, akkor még hamarabb. én mondjuk egy kicsit hipochonder vagyok:D a fajtámnak átok a google...:P

Sárgabika
2012-05-18, 09:33
ani_jani: Ha a füldugót a füledbe nyomod... a vakdugót hova ???(:D)(:=)(,O,)

ani_jani
2012-05-17, 16:10
Sárgabika: Nagy N akart lenni és ez a smile (:D)! (:D)

ani_jani
2012-05-17, 16:09
Sárgabika: Na jóó, de azt is vedd figyelembe, hogy 40-nél nincs akkora szélzaj nálad! :D (oo) (,O,)

Sárgabika
2012-05-17, 11:36
ppalacsinta: már 4-pár éve így járkálok és nincs gond a hallásommal... a környzeti zajt... sziréna stb... arra meg figyelek.. ezért van a tükör és a szemem...
De azt azért tegyük hozzá, hogy van aki hajlamos a halláskárosodásra.. annak valóban a füldugót javaslom én is.

ppalacsinta
2012-05-17, 10:41
köszönöm a tippet, akkor lehet én is beruházok egy ilyenre, ha ennyire dicséritek:) szóval õ lenne az?
Link
mennyi a különbség a szûrõk között?

Sárgabika! ez így elég veszélyesen hangzik. garantált süketség pár éven belül!

Sárgabika
2012-05-14, 12:34
Skacok... Sztereó intercom sisakba kékfoggal... teljes hangerõ és elnyomja a szélzajt.:)

cbjani
2012-05-14, 11:49
ppalacsinta: 3 éve használom, nagyon bevált. (oOo)

meheszpisti
2012-05-14, 10:44
ppalacsinta: Nekem bevált. 2 hete voltam egésznapos túrán, de délelõtt nem használtam, aztán a Kékestõl hazafelé jövet betettem. Az addig erõs szélzaj lágy suhogássá halkult, a motorhangot hallani, de az is halkabb. Kellemes vele utazni. Most nem volt mentõautó, de tavaly a Dél-csehországi túrán jött mögöttem és meghallottam

ppalacsinta
2012-05-14, 10:14
drz és meheszpisti! köszi a tippet, már néztem ezt a füldugót, de olvastam róla hideget meleget több oldalon is. azt mondjátok, érdemes megvenni?

meheszpisti
2012-05-11, 21:34
ppalacsinta: Én is ezt a füldugót használom, amit drz linkelt, valóban jól szûri a szélzajt, motorhangot, mentõautót hallani vele.

drz
2012-05-11, 16:49
ppalacsinta: Ez nagy tévedés. Bozsó azért nem hallott semmit, mert munkavédelmi füldugót használt.
Motoros füldugót kell használni, melyben különbözõ szûrõk vannak behelyezve.
Link
Link

ppalacsinta
2012-05-11, 08:40
Bozso! köszi, én még csak gondolkodom füldugón, de érzem, hogy ideje lenne valamit kitalálnom, néha már szétesik a fejem:D tartok tõle, hogy nem hallok majd semmit..

drz
2012-05-10, 20:08
Bozso: Akkor ezekszerint sex közben se használod?:););)

Bozso
2012-05-10, 19:27
ppalacsinta: Jó a cikk vagy nem próbáltam így is úgy is döntöttem hosszú pálya bedugom,csak a szél miatt a hegyen kiveszem, szeretem a hangját, ahogy kínlódik alattam (oOo)

ppalacsinta
2012-05-10, 11:40
Link
egy kis okosítás, most küldte egy aggódó ismerõsöm:)

VLACI
2012-05-04, 23:05
Scotty!

Megrázó élmény lehetett a "nagy behajtás" címû projektet tevõlegesen is támogatni.
Az a gond, hogy a büntetési terv (amit elõirányzat fedõnévvel jellemeznek) minden hivatalos cáfolat ellenére létezik. Tanulságos a szóvivõi szófordulatokat figyelmesen hallgatni, hogyan kerülgetik a "forró kását" amikor bizonygatják, hogy anyagilag nem érdekeltek ebben.
A cash flow kétcsatornás, a közigazgatási bírság bevételeket Szombathelyen szabják ki, és az országos fõkapitánysági számlára áramlik be.
A helyszíni bírság (amit bizonyítani sem kell, elég kicsikarni az elismerõ aláírást) az adott megyei kapitányság számlájára megy, és a megye tervteljesítését segíti.
A szétválasztást automatikus rendszer oldja meg. A traffipaxon beállítják pl. a 150-et, és ha ezt, vagy nagyobbat észlel a célra tartott mûszer, akkor a felvételt az adatokkal együtt azonos idõben letölti a szombathelyi szerverre, a rendõr nem tudja visszatartani. A beállított (150) alatti gyorshajtásról valószínûleg "házi használatra szánt" felvétel készül.

Semmi baj nem lenne azzal, ha ez valóban a veszélyeztetõ vezetõk kiszûrésére alkalmas megoldás volna, csak ennek olyan pótcselekvés "fílingje" van. Attól, hogy idõnként megbüntetnek néhány száz (ezer?) alapjában jogkövetõ embert, a sima agyú agresszorok még nem fognak megjavulni.

VLACI
2012-05-04, 22:32
Zohan!
Egyetértek veled, ilyenkor félre kell állni, s lefújni az adrenalinos gõzt. Késõbb érdemes átgondolni azt is, hogyan lehetne elkerülni a veszélyes helyzet megismétlõdését, hogy ne kelljen hasonló szitu miatt vészfékezni. No, meg a vészfékezést is kell idõnként gyakorolni.
(Egyszer kimotoroztam egy kezdõ motorossal, aki már túl volt a sikeres vizsgákon, csak a papír nem jött még meg.Kértem, hogy
próbálgassa a féket a veterán motoromon, amin õ elõször ült. Az emelkedõs kanyaroknál nem volt semmi gond, szépen ment elõttem. Az elsõ lejtõs kanyarban megijedt, gyengén akarta a fékeket mûködtetni, ahogyan azt a motorsuli motorján megszokta, de kevés volt, és kicsúszott. Szerencsére csukló zúzódással megúszta, a motor elsõ teleszkópjai látványosan becsukódtak a szalagkorlát oszlopától, ami alapján sokkal nagyobb balesetre lehetett gondolni. Szerencsénk volt, de igazából az egészet meg lehetett volna elõzni.)
Jó gurulást!

zohan
2012-05-04, 21:19
VLACI:

VLACI:

tehát egy pillanatra láttad a kéztartását és ebbõl gondolod, h nem fékezett az elsõvel...?

khm ,,ok ! (oo)

A másik lényeges ; aki akár vészfékezés után , vagy bármi hasonló "komolyabb lélekjelenlétet" igénylõ manõver után úgy érzi , h leverte a víz , az szépen rögtön álljon félre pihegni , és ne veszélyeztesse a stresszes formájával a forgalmat .

Ez egy ingyenes Zohan tanács volt ! (oo)

VLACI
2012-05-04, 18:03
zohan:

kocsiban ültem, a daru mögött a 3. "helyen", a srác egy régebbi GSX 750 F -en jött az álló sor mellett a bal oldalon, a hátsó kerék blokkolgatott, a motor alig lassult. Amikor mellettem haladt el, akkor láttam egy pillanatra a kéztartását.
Nagyon megijedhetett, mert kapkodva, a megállás után kapcsolgatta a váltót vissza, és az elsõ kocsi után sorolt be, és õ is 40 - 50 -nel ment ezután, akkor sem elõzött, amikor simán lehetett volna.

zohan
2012-05-04, 08:22
VLACI:

Lace teljesen igaz , h a vészfékezést gyakorolni , kell mert az életed mentheti, de dióhéjban áruld már el , persze csak ha nem akarsz Csukás István nyomaiba lépni , honnan a jó istenbõl szedted , h nem fékezett az elsõvel, és aztán tíz percig óvatosan ment ?

Scotty
2012-05-04, 06:23
Figyelmébe ajánlom mindenkinek, "csak a kaszálásról" hogy tegnap M3, Bp-felé Kb a 190-es Km-nél pihenõ trafipax forgalommal szembe állva, következõ Pihenõ MOl-kút Pálya LEZÁRVA mindenkit betereltek elsõ ellenõrzés Gyorshajtás beszedés (mint én is (140km/ó) csekk, bírság 2. pont matrica ellenõrzés, 3. pont álltalános közuti ellenõrzés kiszúrásos alapon. KB 50 sárga mellényes rendõr. Szerintem meg volt a napi bevétel!

VLACI
2012-05-03, 23:05
Szervusztok!
Nem szeretnék túlterjeszkedni a rovatban, nagyon rendesen fogadtatok, nem szeretnék ezzel visszaélni. Azonban egy epizód miatt újra felidézõdött a fejemben jól begyakorolt fékezés fontossága. Pár napja a 11-es úton Leányfaluban egy méretes autódarut kísértünk, ami egy telekre lassan, egy integetõ ember segítségével elkezdett bekanyarodni. A feltorlódott, álló kocsisor mellett, a bal oldalon felbukkant egy motoros, nagy, 750-es vason, s meglehetõsen ijedten fékezve végül meg tudott állni a daru elõtt 2 méterre. A kolléga ezután visszakapcsolgatott egyesig, majd nagyon óvatosan ment tovább vagy 10 percen át. A FÉKEZÉS ALATT NEM ÉRINTETTE MEG AZ ELSÕ FÉKET ! Csak a hátsót használta, ami 1/3-os hatásosságra jó csak. Gondolom, soha nem próbálta begyakorolni a vészfékezést. Ez életveszélyes hanyagság. (Az út mellett kihelyezett koszorúk is többnyire egy-egy kanyar bejárata után vannak, szinte mutatják a rossz fékezések egyenes nyomvonalát, amelyek az aszfalton kezdõdtek és egy út menti tereptárgynál végzõdtek.)
Szerintem egyáltalán nem ciki a vészfékezés gyakorlása. Akinek (még) nincs ABS-fékes motorja, annak rutint kell szereznie, pl. minél erõsebben fékezek az elsõvel, annál jobban kell csökkenteni a fékerõt a hátsón, az átterhelõdés miatt.

Vlaci
2012-04-17, 21:57
Szervusztok!
Igazából a fölösleges csapdák jogos önvédelem alapján történõ kivédésére gondoltam. A rend egyébként elismerhetõ fontosságú õreit a parancsnokok a büntetési terv teljesítése miatt a kaszálással kecsegtetõ büntetési helyekre küldik ki (és ilyen napokon senki nem kergeti a bûnözõket és a közúti veszélyeztetõket).
Ilyenkor a tuti helyekre mennek ki, amiket egyszerû tapasztalás alapján választanak ki, pl. ahol általában óránként sok "gyorshajtót" tudnak lekamerázni.
Milyen helyek ezek? Pl. közmû építés után kint felejtett 30-as tábla, ahol nem a hanyag céget büntetik meg, mint a németek, hanem elbújnak a kamerával, és abszolválják a parancsot.
Vagy kihasználnak egy elcseszett forgalomszabályozást, mint amilyen a 11-es út Szentendre déli, Budakalász felõli széle. A helységnév táblát pár éve kb. 500 méterrel kifelé átrakták, de a 80-ra beállított zöldhullámot nem változtatták meg, s az egyébként egyértelmûen országúti környezetben szorgalmasan kameráznak, hol a be-, hol a kifelé vezetõ oldalon. Gyakran van olyan is, hogy a helységnév tábla alatt állítják fel a háromlábú mûszert. 2012 április 15-tõl már az 54-gyel száguldozó gyorshajtónak kinyomhatják a 15 ezer Ft-os csekket, ami nem fizetés esetén 8 nap után már 30- ezret ér.
Ezt a helyet javaslom mindenkinek felvenni a saját veszély térképére. Ha néhányat fellistázunk ezekbõl a helyekbõl, akkor talán a szabályszerûségeket is ki tudjuk hámozni, és szert tehetünk az egészséges önvédelmi reflexekre.
(A pótcselekvést arra is értem, hogy nem eléggé alaposan vizsgálják a balesetek okait, letudják azzal, hogy gyorshajtás miatt volt. Holott magas százalékban az alacsony légnyomás miatt farolt be a kocsi, vagy a motor és csapódott valaminek. Elég az is, hogy a hátsó tengelyt rendesen megterhelik utasokkal, vagy csomaggal, de a légnyomáson nem emelnek.)

kaktusz
2012-04-17, 12:46
Sárgabika: Nekem már az is túra, hogy felmegyek Bp-re. Kiskõrösön lakom.
A múlt heti dunántúlira jelentkeztem, hogy csatlakozom Dföldváron, csak elmaradt az esõ miatt.
Lesz még alkalom.
Egyébként meg hétköznap is ráérnék, csak ilyenkor kevesen
motoroznak. Így aztán marad az, hogy átjárok délutánonként Dújvárosba kávézni, meg dumcsizni a régi haverokkal.

Zohan
2012-04-17, 12:45
Akinek van okostojás telefonja ezen is sokat lehet check-olni

Link

Sárgabika
2012-04-17, 12:01
kaktusz:
Így van! Kevés hely van ahol nyugodtam lehet menni.
VLACI: Nem látlak feliratkozva túrákra. Kemenceire jöhetnél...legalább megismerkednénk:)

kaktusz
2012-04-17, 11:57
Sziasztok
Ha vki nyitna egy ilyen térképet, sztem sokan tudnánk bejelölni megszokott trafis helyeket.
Aztán ha ebbõl elég sok felkerülne, akkor kiderülne, hogy igazából kevés olyan hely marad, ahol nyugodtan lehet motorozni.
Annyit segíthetne, hogy ha vaki elindul egy útra, nagyjából bejelölhetné a rizikós helyeket.
Egyébként a Link traffipax -on pontosan idõre és helyre lebontva meg lehet nézni a havi trafis menetrendet ha valakit érdekel.
Ezt tapasztalataim szerint be is tartják.
Üdv: kaktusz

Sárgabika
2012-04-17, 11:57
dani416: Nem is oly régen egomból mentem kifelé tátfelé... töltés elött állt egy fehér ford transit.. a konditeremmel szemben...mivel 3 kicsi antenna volt rajta amit véletlen vettem észre...lelassítottam... emberek ültek, nézték monitort.. pici kamera a mûszerfalon...mondom király... és nem a rendszámokat ellenõrizték...néhány hét múlva hallom ismerõstõl... tónál ráelõzött a sorra, ahol egy említett jármû kicsit lassabban haladt.. nem kicsi összegébe került neki.(:s)

dani416
2012-04-17, 11:49
Sárgabika: rpg-vel, a térképen meg egy villogó kék pöttyel, ami folyamatosan halad a kijelölt útvonalon, majd hirtelen eltûnik. (:D)
nyilván senki nem erre gondolt, hanem a szokásosnál gyakrabban látogatott helyekre, ahol a kapitány is tudja, hogy biztos lesz sok fogás. pl itt a szuzi mögötti úton az ipari parkban a 40-es tábláknál. vagy a régi rutinpályával szemben, ahol még érvényes az S kanyarban 3 méterre felhelyezett, amiatt szinte észrevehetetlen 30-as tábla. (8o)

Sárgabika
2012-04-17, 11:42
dani416:
A menetközben mérõ mozgó trafit, hogy jelölnéd?(:s)

dani416
2012-04-17, 11:33
VLACI: a totalcarosok és a vezess.hu szakírói rendszeresen nyaggatják a rendõröket és a minisztériumokat ezzel a témával. mármint a baleset megelõzés vs. adóztatás.
de valóban érdemes lehetne nyitni egy topikot a szivatós helyek leírásához, térképvázlat bejelöléssel, hogy meg lehessen tudni, hogy hol szoktak rendszeresen mérni a rend éber? õrei.

Sárgabika
2012-04-17, 08:42
VLACI: Szia!

Mire gondolsz pontosan?(A)

VLACI
2012-04-16, 21:55
Szervusztok!
Remélem senkinek nem rontották el a kedvét a tegnaptól kényelmesen büntetõ rendõrök, közterület felügyelõk.
A biztonságosabb közlekedés szándéka értékelendõ, azonban a valóságban a pénzbehajtási kényszer túl erõsen fogja befolyásolni a gyakorlatot. Könnyebb lesz tömegtermelõ fotózásra elbújni a kint felejtett sebességkorlátozó táblánál, letudva a napi parancsban kiadott elvárást, mint a követési távolság helyett 1- 2 méterrõl nyomuló sima agyúakat kiszûrni.
Lehet, hogy egy kicsit naivan gondolom, de ha az általunk észlelt csapdákról írnánk a Fórumon, akkor az igazságtalan büntetésektõl részben megmenthetnénk egymást. Továbbá a média felé is tudnánk ezeket a fonákságokat tolmácsolni, hátha sikerülne a pótcselekvés helyett a valódi feladatok felé tolni a Szervet.
Mi a véleményetek errõl?

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörû túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

EsemĂŠnynaptĂĄr


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
3.239.2.192