BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

10 napon belül nincs aktív túra...
2010.12.19. | A bejegyzést írta: Turóczi Ákos

Hogyan tárold télen a motorodat? A motor téli tárolása.

Ebben a cikkben igyekszem összefoglalni az összes olyan praktikát, amit érdemes a motorod téli tárolásánál figyelembe venni.

Tisztán és ápoltan lesz a legszebb álma

Mint minden motoros tudja, a motor télen álmodik!:) Arról álmodik, hogy nyáron majd együtt szelitek át a sárgolyónk minden pontját. Ha azt szeretnéd, hogy motorod szépet álmodjon, akkor tisztán és ápoltan tedd be téli nyughelyére.

Még a fagyok előtt érdemes jól lemosnod a motort, a homokot és egyéb szennyeződést eltávolítani a kényesebb helyekről is. A mosás után indítsd be és járasd még fel ne melegszik. Én, ha nem túl szennyezett az idő, akkor egy rövid körre el is szoktam vinni, hogy a menetszél a vizet mindenhonnan kifújja, ugyanis télen nem szerencsés ha valahol megáll és fagyásnak indul. Természetesen ha még messze a tél, akkor magától is el fog párologni egy idő után.

Miután minden leszáradt és mindent letakarítottál, utána kend be a kényes pontokat kenőanyaggal!

Fedett vagy csillag garázsban?

Ha van rá lehetőséged, akkor fedett fűtött helyen tartsd motorkerékpárodat, de ha már egy hideg garázs a rendelkezésre áll, már az is nagy előny. A kültéri tárolás nem a legszerencsésebb, de ha más lehetőséged nincs a lehető leggondosabban takargasd be kedvesedet.

A kültéri letakarásnak az egyik nagy hátránya, hogy a ponyva alatt állandóan páralecsapódás jelentkezik, ezért folyton vizes lesz a motorod, ami nem a legelőnyösebb. Ha teheted, olyan ponyvát vegyél vagy olyan módon takard le a motort, hogy a levegő a ponyva és a motor között áramolni tudjon. Egy kis fészer vagy egy sátor is hasznosabb, mint bármilyen hiper-szuper ponyva. Ponyvákat egyébként 5-20.000 Ft között lehet vásárolni. Én személy szerint nem ajánlom téli tároláshoz, de a hétköznapi éjszakák áthidalására kiválóan alkalmas.

Bakon vagy talajon?

Mivel a motort akár több hónapig meg sem mozdítod, ez a guminak nem tesz jót, mivel egy ponton terheljük a motor teljes súlyával.

A motort érdemes motortartó bakokon tárolni, hogy mindkét kerék és a rugók tehermentesítve legyenek. Amennyiben ezt problémásnak találod, akkor legalább annyit tegyél meg, hogy havonta odébb tolod motorodat néhány 10 centit, ezzel már sokat tettél a gumi állagának megőrzése érdekében.

Akkumulátor

Az akkumulátor a motor egyik érzékeny pontja, mivel minden hagyományos akkumulátor a hideg beálltával veszít a kapacitásából (egyébként is). Az akku minél töltetlenebb, annál kevésbé áll ellen a hidegnek.

Vannak, akik kiszerelik az akkumulátort a motorkerékpárból és a meleg lakásban tartják egész télen. A téli karbantartáshoz rendelkezésre állnak speciális csepptöltők, amik az akkumulátor töltöttségét szinten tartják. Kétségtelen ezek a motorosok a leggondosabbak és minden tiszteletem az övék.

Tudni kell, hogy egy akkumulátort 3-5 évnél tovább nem érdemes használni, mert utána bizonytalan lesz a működése. Természetesen egy akkumulátor 5-10 évig is el képes működni, de az már szerencsejáték. Ha teheted az akkumulátort cseréld legalább 5 évente újra attól függetlenül, hogy még működik, vagy sem.

Akik a motorban hagyják télire az akkumulátort, azok sem követnek el nagy hibát és nem kell Őket megkövezni sem. Miért? Az autónkból kivesszük és felvisszük minden eset? Dehogy! Néhány fontos szabályt ha betartunk, akkor nem kell szerelgetnünk és cipekednünk sem.

  • mikor télire lerakjuk a motort az akkumulátor legyen teljesen feltöltve (ez legtöbb esetben így is van mivel legalább hetente motorozunk pár száz kilométert.)
  • 2 havonta indítsuk be motorunkat fél órára.

Ez a két művelet garantálja, hogy a moci a szezon elején éppen olyan könnyen induljon mint előtte. Mielőtt a torkomnak ugranál szólok, hogy a felső két pont a lustáknak szó:) tehát ha te többet akarsz tenni a motorodért mint a lusták, akkor szereld ki, vidd fel a lakásba (lehetőleg olyan helyre ahol szellőzés van, mivel az aksi nem éppen egészséges gázokat ereget) és csepptöltővel tartsd karban egész télen.

Az üzemanyagtank

A téli leparkolás előtt az utolsó utad a benzinkútról induljon! A motort mindig teli tankkal tedd el télire, mivel így a tank belső falára semmilyen fizikai és kémiai szennyeződés nem tud lerakódni, valamint milyen jó lesz teli tankkal kezdeni a szezont.

Fagyálló ellenőrzése

Amennyiben nem léghűtéses a motorod ellenőrizni kell a hűtőben lévő fagyálló folyadék fagyáspontját. A legtöbb motoron viszonylag könnyen hozzáférhető helyen van, ezért bármilyen szervizben ellenőrizni tudják neked. A motorban lévő hűtőfolyadék fagyás esetén hatalmas károkat tud okozni, ezért mindenképpen ellenőriztesd!

Segítsd motoros társaidat!

Érdekelne, hogy neked milyen praktikák vannak a tarsolyodban? Milyen trükköket alkalmazol a téli tárolásra? Szerinted van jelentősége ennek az egész téli mizériának? Van aki az autóját is csak hónapok után használja... mégsem tartja a levegőben!

Érdekel a véleményed!

Szavazz

Megköszönöm, ha a kezdőoldalon kiválasztod a legjobban rád illő állítást.
Kattints ide a szavazáshoz >>




Hozzászólások a/az "Hogyan tárold télen a motorodat?" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

Frogi
2014-11-03, 20:06
Slevin: Szia!
Szinte mindíg volt a Fazer-nek csupasz változata FZ-6 N néven.(oOo)
Link
A képek és a cikk alapján be tudod azonosítani a kérdéses évjáratot.
Remélem tudtam segíteni
Üdv:
L(8))

Slevin
2014-11-03, 17:47
Helló!
Olyan ember segítségét kérem, aki ismeri valamennyire a Fazer-t.
Következő motornak a 600-as Fazer-t néztem ki. Különböző fejidomokat látok, amiket nagyjából helyre tudok tenni, mármint hogy melyik évjárathoz minek kell tartoznia, de vannak fejidom nélküliek is. Ezeket nem tudom hová helyezni. Adott ki így is a Yamaha? Vagy azok már alakítva (törve) vannak?

Köszi előre is!

RJancsi
2014-10-31, 17:45
agisz: Jópofa, de ha mindig abban tárolja a motorját, minek összecsukni? Ha meg többen használják az udvart, mi van, ha motorozás közben valaki a doboz elé parkol, mert nem tudja mi az.

Szeki
2014-10-31, 17:43
agisz: Azért télen nem biztos, hogy kint szeretném tárolni a motoros cuccaimat, ha meg nem, akkor egy ponyva bőven elég. Szerintem. Egy jópofa ötletnél nem több, bár én ugyanezt terveztem a kocsibeálló egyik sarkába, csak osb lapokból...

agisz
2014-10-30, 19:22
Ez is egy jó megoldás,szerintem :)
Link

nagabo
2014-10-02, 16:52
Téli motortárolás a XIV. kerületben, biztonságos, zárt, körbefűtött garázsban 3000.-Ft/hó-ért. Tel: +3630-690-9999. N. Gábor

Szeki
2012-01-08, 07:18
hamutipro: Szólj, hegesztünk Simson benzincsapot rá! :)

hamutipro
2012-01-08, 00:52
Szeki: Feltéve, hogy nem automata a benzincsap.

A CBF-et pl. csak a tank üresre járatásával tudnám üresre járatni.

Ezen nincs kézi tekerce, vákuum nyitja(hiánya zárja) a csapot.
Esetleg, ha járó motornál lehúznám a csapról a vákuumcsövet ...
De ennyire sosem lihegem túl a dolgot ...

Üdv!

Szeki
2012-01-07, 07:07
hamutipro: Ráadásként a karbis motorokat úgy szokták leállítani, hogy elzárják az üzemanyag csapot, és üresre járatják a karbikat.

Meki
2012-01-06, 08:51
Pont egy VF500-al volt egy olyan nézet eltérésem,hogy nem akart beindulni,pedig minden jónak tűnt.Benya volt,csap nyitva,pumpa ketyeg,akku jó,mégsem indult.
A vészleállító kapcsoló volt lekapcsolva....:):):):)
Valamiért a Honda mérnökei úgy oldották meg a dolgot hogy l.e állító állásban is lehet önindítózni....:( ...persze hogy nem indult.
Semmilyen más motornál nem találkoztam ilyen badarsággal.Sok kezdő ismerősömet meg viccelte ez a dolog.:)

Meki
2012-01-06, 08:40
Idősebb motorok,membrános b.pumpálya is szokott viccelődni.Ritkább használatnál,a gyújtás ráadásakor,szépen ketyeregni kell neki.Ha nagy a csönd akkor gond van.

Az érintkezők össze égnek,vagy össze ragadnak.Egy kis polír pappír megoldja a dolgot ideiglenesen. Sajnos a csere az igazi meg oldás.

Csatlakoznék az előttem szólókhoz.Több hetes,vagy több hónapos állás után nem árt a motort elő melegíteni, valamilyen technikával.Pl.hajszárító,lakásba bevinni,stb.Ez nagyon le egyszerűsíti az indítást,és kíméli az akkumulátort,és az önindítót.

hamutipro
2012-01-02, 09:28
Csaba: Nekem is karbis a kisjószágom, és ez bizony előfordul.

Az van, hogy a karbi és általában az üzemanyag-ellátás hosszabb állás (1 hónap ++) alatt tényleg kiszárad.

Előfordul, hogy a negyedik-ötödik indítózást, mire a pumpa végigtolná a naftát az üzemanyagrendszeren, már az akksi nem bírja.

Told melegre pár órára, töltsd meg az akkut, és próbálj párszor indítózni (szivatóval).

Ha elkapja, eleinte az alapjárat eléggé egyenetlen, a hangja se az igazi. A legelején még szegény a keverék, plusz a karbiban van valami membrán, ami hajlamos kiszáradni ...
Előfordul, hogy leáll, újra kell indítózni.
Aztán hagyni melegedni, szépen lassacskán, ahogy éled, emelkedik a fordulat, tolni vissza a szivatót.

Ha télen beindítod kb. kéthetente egyszer, melegre járatod, nem tud így kiszáradni a torka, nem kell "újraéleszteni". Megelőzésképp.

Nagyjából így van ez a nőkkel is ...
Meghálálják, ha időnként melegre vannak járatva ...(:D)

Persze lehet, hogy más a gondod, nekem általában ez szokott a klasszikus téli tünet és megfejtés lenni.

Üdv az Új Esztendőben

Szeki
2011-12-27, 17:53
csabaxxx: Elképzelhető, hogy a karburettóból elpárolgott az üzemanyag, és a színezőanyag zöld kocsonyaként útját állja a benzinnek. Így takarítás után beindíthatod, majd ezekután egy karbiszinkron nem árt. Vagy a benzincsap nem nyit ki valamiért.

Indítózás után a gyertyák milyenek? Nedvesek, avagy szárazak? Ebből lehet következtetni...

vargaandrás
2011-12-27, 17:24
csabaxxx:Nem lehet, hogy csepegett rá a víz, vagy lefagytak a fúvókák? Én minden képen a meleg helyre való be tárolást ajánlanám,-fél napra- mielőtt felesleges szerelésekbe vagy költségekbe vernéd magadat. Próbáld meg felmelegíteni a blokkot vagy a karburátort.
Én is fűtetlen helyen tárolom és mielőtt használom éjszakára betolom a garázsba. Reggelre átmelegszik és simán indul.

Rumi
2011-12-27, 15:10
csabaxxx: tapasztalatom szerint a bikázás mindenképpen hasznos. A karbi teljesen kiürül, emiatt én általában elöször szivató nélkül inditózok, hogy felkeverje az olajat (pl. ezért is érdemes téli leállás elött megcsinálni az olajcserét) és felszívja magát a karbi is. Csak pár rövidebb (3-5-ször 10-15 mp, várni fél percig közte) inditózás után húzom csak rá a szivatót... A motor aksi egymagában nem feltétlen bírja ki ezt az indítást. Amúgy az aksit mindenképpen tölteni kell, még ha meleg helyen is tartod, a csepptöltőt legalább havonta egyszer tedd rá kb 2 napra. Pár ezer forint egy ilyen töltő, érdemes megvenni!

csabaxxx
2011-12-27, 14:58
Rumi: A benzincsap természetesen megnyitott állapotban van.
Aksit csak indítás idejére raktam be a mociba. Az akkumulátor különben szobahőmérsékleten van tárolva. A szívatót teljesen ráhúzom, és önindítózom, de nem indul el. Novemberben indítottam el utoljára akkor pöce indult. Sajnos a motor kint féltető alatt van.
Köszönöm szépen az eddigi hozzászólást, és segítséget.

vargaandrás
2011-12-27, 11:52
csabaxxx: Minden képpen érdemes másik akkuval rásegíteni -bikázni - mert ha sokat indítgatód haza vágja az akumulátorodat.
Azért nézd át a nem túl szétszerelős hibalehetőségeket.
És a könnyebb indíthatóság érdekében néhány órára told be fűtött helységbe.
Ha erre nincs mód hőlégfúvóval a hengereket kissé megmelengeted és mindjárt könnyebben elkapja.

Rumi
2011-12-27, 11:33
csabaxxx: azért kicsit több info kellene hogy mi volt a jelenség? Elöbb lemerült az aksi, vagy beröffent de megállt? Nem felejtetted el kinyitni a benzincsapot? Ez még karbis és kézi szivatós ugye?

csabaxxx
2011-12-27, 11:09
Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy van egy Honda VF500-as motorkerékpárom, és el akartam indítani, de sajna nem indult el. Legutoljára 1 hónapja indítottam el, és kb. 30pecet ment a motor. Most el akartam indítani, de sajna valami oknál fogva nem indul. Erre várok tanácsot.
 
Válaszokat, és segítséget előre is köszönöm szépen.
 
üdv,
Csaba

e-mail: benczecsaba@zelkanet.hu

Szeki
2011-10-30, 14:34
StJoe: Igen, ezt én az aksira való közvetlen csatlakoztatással értem el.
Mondjuk, nem volt biztosítékom, de ha lesz, teszek bele.

StJoe
2011-10-30, 13:28
Szeki: igazad van. Mindig tanulok. Ehhez akkor úgy kell bekötni a sziv.töltőt, hogy mindig fesz. alatt legyen.

Szeki
2011-10-30, 11:46
StJoe: Mert bonyolultabb, mint a gyújtásra tenni, és az injektort lekapcsolni, és még akkor is a gyújtáson nem tudom, mi marad feszültség alatt. Így tudom, közvetlenül az aksit merítem.

StJoe
2011-10-30, 08:53
Srácok, nagyon köszönöm a sok választ. No, akkor keresek a Lidl-ben, vagy a jelzett linken. (oOo)

Szeki: nekem is két izzóm van elől :) (Honda st1300). Mért szivargyújtós merítés, és miért nem csak lámpa-égetés?

Meki
2011-10-30, 08:15
Pl ez is jö Link De vannak még olcsóbbak is.

Meki
2011-10-30, 08:13
StJoe: Én a Lidl-ben vettem a töltőt.3500Ft-volt.Ez egy mikroproccerosos úgynevezett "intelligens"töltő.Nem kell vele foglalkozni,csak rárakod,tavasszal meg le veszed,aztán kész.

Sokféle van a piacon,bármelyik jó.Csak azokra figyelj amit,kimondottan motoros boltokban árulnak.A leg egyszerúbér is horor árat kérnek.:):)

Szeki
2011-10-30, 08:00
StJoe: Alapjában véve a hideg nem árt az akkumulátornak. Max lassítja a kémiai folyamatokat. Ha van csepp töltőd, akaszd rá, és tavasszal úgy lesz, ahogy Zohan mondta. Ha kiveszed, max egy szerelést kell eszközölni, havonta egyszer úgyis fel kell tölteni. Az én mocim sem áll fűtött garázsban, de nem veszem ki belőle, a csepptöltő végzi a dolgát. Néha, leveszem töltőről, és a szivargyújtóra kötök egy 21W-os izzót, rajta hagyom 2 órán keresztül, majd újra megy rá a kombinált töltő. Most már 4. éves az aksi, de bármikor képes indítani, pedig a lámpámat sosem kapcsolom le. Ugyebár nálam két 60W-os izzó világít egyszerre...

zohan
2011-10-30, 07:51
StJoe:

Hali ,

ha nem fűtött mindenképp vedd ki .
Most már minden sarkon kapni motor akksi töltőt, pár ezer forint, kb olyan mintegy régebbi telcsi töltő, havonta egyszer adsz neki töltést , tavasszal úgy indul a vasad mintha új lenne .


uff....:)(nap)

StJoe
2011-10-30, 07:20
Milyen típusú/márkájú akkutöltőt vételét javasolnátok nekem? A motorom garázsban áll majd télen, de nem fűtött. Jobb lenne kivennem az akksit és csepptöltőre tennem.

norbi32
2011-01-27, 08:09
És lehetőleg a kipufogót is dugaszold be.(oOo)

MSE
2010-12-23, 07:36
Szeki: Köszi! (:$)

MSE
2010-12-23, 07:35
csucsu75: A mostani a harmadik saját motorom. De az első kettőnél az ár volt a legfontosabb. Az elsőnél az számított, hogy egyáltalán legyen motorom, a másodiknál meg az volt a kérdés, hogy élek-e a becserélés lehetőségével: a cseremotor adott volt.
Mondjuk egyik előzőt sem bántam meg, mert tanulni mindenből lehet, ez meg egy elég erős motor, így jó hogy nem ezzel kezdtem. :)

Szeki
2010-12-23, 07:04
MSE: Minden bizonnyal! Nagyon jól szuperál! És még ügyesebben terelgeted! (:$)

csucsu75
2010-12-23, 05:55
MSE: És ez neked hányadik próbálkozásra sikerült?
Mert nekem talán a második próbálkozásom volt.És talán most érzem hogy talán ez a moci az ami nekem való.Az első próbám az egy Honda Dominátor volt de nem igazán jött be nekem.

MSE
2010-12-22, 22:49
csucsu75: Köszi! ;)
Azt hiszem, ezzel a motorral megtaláltam a stílusomat. Igaz, Szeki? (A)

csucsu75
2010-12-22, 15:09
MSE:Szép vasad van:)

MSE
2010-12-22, 10:24
Szeki: Valami ilyesmit szeretnék kihozni belőle:

Klikk a képre a nagyításhoz

Ez egyelőre csak Photoshop. Nem akarok rá gyári matricát, teljesen kék, illetve csupasz fekete festést szeretnék, aztán majd én ragasztgatok rá mindenféle matricát. :)
Ez a terv...
Aztán majd meglátjuk.

MSE
2010-12-22, 09:27
Szeki: Rotációs kapa!
Nem akarok én versenyezni, csak jól néz ki, Dávid meg megcsinálja. :)

Szeki
2010-12-22, 08:53
MSE: Mi lesz belőle? Porszívó? :) (,O,)

Versenyezni szeretnél, hogy kell a fém fékcső?

MSE
2010-12-22, 08:36
Szeki: Dehogy is!
:)
Csak kap fém fékcsöveket, meg az idomokat szeretném átdolgozni egy kicsit...

Szeki
2010-12-22, 08:30
MSE: Már tönkre is ment? (:o)

MSE
2010-12-22, 08:25
Nekem a kazánházban áll a moci. Állandó, kb 20 fokban. Az egyetlen baj az, hogy szeretem nézegetni, így (még) nincs letakarva, úgyhogy a pucolást hamarosan kezdhetem előlről. :) Az egyéb téliesítéssel nem foglalkozom, mert nagytakarításkor úgyis mindig műanyagápolózok, egyébként meg inkább beindítom kéthetente, hogy hallhassam a hangját. Nemsokára úgyis szétkapjuk. (:p)

Arpi
2010-12-21, 20:53
Persze, mindenki úgy csinálja, ahogy szereti. Az itt leírtak pedig sokaknak segítenek, hogy jól csinálják. Viszont nem árt, ha a felesleges, téves dolgokat ki tudjuk szűrni. Remélhetőleg a véleményeket senki sem veszi magára, és nem bántódik meg! Ez egy fórum, a gondolatok néha ütköznek.

csucsu75
2010-12-21, 20:30
Nekem annyi a véleményem erről kinek a pap kinek a papné.Felesleges megbántani azokat akik szeretik a vasukat.Aki meg igénytelen az legyen az.(oOo)

drz
2010-12-21, 20:17
Én a következők szerint csináltam:
1. szépen lemostam
2. szilikonnal, befújtam az összes műanyagot, és idomot. (tavaszig ráér beszívni amit kell, és tavasszal a felesleget letörlöm róla)
3. A guminyomást csökkentettem, a felesleges feszítés miatt
4.tele tank
5.akkut kivettem, és csepptöltőre raktam. Nem mertem megkockáztatni, hogy úgy rakjam rá, hogy össze van kötve a moci elektronikájával. Hallottam ezzel kapcsolatosan rossz tapasztalatokat.
6.letakartam egy porfogó pokróccal.


Röviden ennyi. Lehet, hogy hülyeség, de engem megnyugtat az a tény, hogy lelkiismeretesen eltettem télire.

fjrgrande
2010-12-21, 14:12
Ezt még tavaly írtam a Thundercat forumon talán aktuális ide is:)

Kezdjük a legelején, először is nem tavaszi felkészítésről van szó ahogy sokan mondják hanem nyáriról, ugyanis nem tavasszal motorozunk hanem nyáron,a szezonális kifejezés sem helyes ugyanis egy motoros futárnak a szezon egészész évben tart tehát diszkriminatív lenne rájuk nézve ha azt mondanánk (szezon).
Szóval nevezzük nyári felkészítésnek, amit végezhetünk télen illetve tavasszal, vagy ahogy általában szoktuk, péntek délután úgy hogy szombat reggel indulnánk, és még el kell menni olajat venni.
Kezdjük az elején, lemostuk a motort mikor elraktuk vagy hagytuk rohadni, a bogarakat rajta,ha nem mostuk le... már hagyjuk a francba úgyis bogaras lesz az idén is.
Jön az olajcsere örökös kérdése savas az olaj, benne van e már a km, ha szintetikus hagyjam e még, vagy csereberéljek,evvel se foglalkozzunk túl sokat, ha csúszunk a szalagkorlát felé tökmindegy hogy új volt e benne az olaj mielőtt totálkárosra tört, inkább menjünk motorozni ne tököljünk az olajcserével.
Egyes típusok lánchajtással rendelkeznek ezeknél, ha sz*r a lánc cseréljük (ha a télen nem cseréltük le már Hmmhatjuk) ha jó fujinkáljuk, úgysem ér semmit de legalább megnyugszunk.
A gumikkal nem kell foglalkozni, mivel mindenkinek viszket már a segge mint az állat ezért ráül hidegben is akkor meg úgysem tapad ha megfelelő a nyomás ha nem, +20 fok alatt a gumi gyakorlatilag csak imitálja a tapadást.
Ebből adódik hogy a fékeket sem kell átnéznünk mehetünk bátran, a gumi úgyis csúszik.
Ha nagyon szorgalmasak vagyunk, megnézhetjük a világítást, de fölöslegesen szívjuk el vele életenergiánkat, mivel kis tökünk ráfagy az ülésre sötétedéskor ezért garantálom, hogy mindenki hazaér még világosban.
Basszus vigyünk pénzt, mert tankolni is kell a jószágba, bár van aki tele tankkal telelteti nehogy berozsdáljon vagy ilyesmi (az ilyen barmok miatt érdemes élni hogy jót röhöghessünk) azt hiszik trabant és rozsdál.
Mivel péntek délután van inkább rúgjunk be mint állat hagyjuk a francba az egészet, úgyis az esetek 70%-ban előbb törik rommá mindegyik motor mintsem a karbantartás hiány miatt bármi baja is lenne.
Remélem mindenkinek segítetem hogy biztonságosan kezdje a nyarat.
Büdös IFA-któl mentes utat kívánok mindenkinek.

Rudi56
2010-12-21, 09:35
Szeki!
Itt az a lényeg, hogy beindulás nélkül forogjon egy párat a motor, a hosszú állás után az olajszivattyú köpködjön egy pár helyre olajat. Az én kawám sem indult szivató nélkül, tehát az önindítóval forgattam egy párat és csak utána húztam rá a szivatót.Az injektoros egyből beröffen, tehát ezért kéne kivenni a tápszivattyú biztosítékját.De ez csakk egy tipp, biztos mindenkinek meg van a saját módszere.

Arpi
2010-12-21, 06:24
Ez már a tipikus "nagyonráérektélenéshülyeségekenjárazagyam" kategória számomra!
Mit kell ezen ennyit izzadni? Az akkura kell figyelni, a többi meg teszi a dolgát.
É nem sz*rozok, csepptöltőn van a vas, néha beröffentem ha arra járok, és kész.
Nem aggódok olyanokon, hogy mi lesz, ha nem tankoltam tele, vagy vajon van-e olaj a hengerfalon, esetleg az egerek beköltöztek a kipufogóba, vagy húztam-e kesztyút a markolatokra? ;)
A régi motorjaimnál sosem volt ez gond (szoci)
Az újaknál meg már nem téma... :)

Szeki
2010-12-20, 20:58
Rudi56: Karbis motornál, ha hosszú ideig nem mentem a motorral, akkor egy gázfröccs után ráhúztam a szívatót, s belefulladt a benzinbe. Utána akár több héttel is könnyebb volt az indítás. A mostaninál meg mindegy. (:$)
Valahogy nem tudom, hogy két elkülönített rendszernél mi okozza, hogy nem jut valahová az olaj. Nekem ez kínai...

Rudi56
2010-12-20, 19:05
Nem én találtam ki, a superbike-ban olvastam: hosszú állás után érdemes úgy indítani a gépet, hogy egy pár fordulatot üzemanyag nélkül-pl a tápszivattyú biztijének kivételével-tegyen meg azért, hogy az olaj lehetőleg minél több helyre eljusson.Karbis motornál,ha nem használjuk a szivatót, biztos nem röffen be a gép.Szerintem ez is jó ötlet.

vargaandras
2010-12-20, 18:09
Szeki: Köszi hogy kijavítottál. Én még zsíroztam a sarukat, hogy ne legyen rajta "savvirrág".Az indítást télen mindig segéderővel teszem mert csak könnyebben indul ha nem egyedül van az akku.
Aztán kissé tovább kell melegíteni, már lehet is menni "téli turára",

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.80.227.189