BelépésVaslovasok.huMotoros túrák animáció

 4 nap múlva: Durmitor-,Tara-Piva kanyon!(Max.4 vas) túra.
2010.05.07. | A bejegyzést írta: Ismeretlen (Kérlek jelentkezz!)

Gázkezelés motoron - gyorsítás, lassítás

A gázmarkolatban több mint 100 lóerő várja a parancsodat. Itt az idő egy kis pörgésre - erre való a jobb csuklód
Megcsavarod a markolatot. Gyorsulsz. Egyszerű és nagyszerű recept; az egyenesekben nagyjából csak erről van szó. De a gázadás erősen befolyásolja a motorod kezelhetőségét, geometriáját, tapadását - gyakorlatilag mindent, ami fontos a kanyarodásnál.

A sportmotorok súlyelosztása általában egyenletes, 50:50 százalékos a tengelyek között. De a hátsó gumi jóval szélesebb az elsőnél, ennek következtében több tapadást is tud biztosítani. Tehát ahhoz, hogy a kanyarban elérd a helyes súlyelosztást, gyorsítanod kell, hogy a súlyból többet viseljen a hátsó kerék, mint az első! Az egyenletes gáz ebben az esetben nem elég, mert a kanyarodási erők és a légellenállás is ellened dolgozik és le fog lassítani.

A felfüggesztés akkor a dolgozik a leghatásosabban, ha a rugók közepesen vannak összenyomva. Ebben az esetben van a legtöbb tartalékuk, hogy bármely irányban elmozduljanak. A kanyarodáskor fellépő erők összenyomják az első- és a hátsó rugókat is, attól függően, hogy milyen gyorsan mész. De a gázkezelés is legalább ilyen fontos!

Ha a kanyar közben visszaengeded a gázt, az előre helyezi a súlypontot, összenyomja ez első felfüggesztést és felengedi hátsót, megváltoztatja a kormánygeometriát, növeli a döntési szöget, bizonytalanná teszi a futást. A gép tágítani akarja az ívet, a sima kanyarvételnek annyi.

Amikor gyorsítasz, akkor a hátsó kerék is ugyanígy tágítana az íven, és fel akarna egyenesedni, de a gyorsításkor hátra kerülő súly nem engedi ezt. Amikor a határon kanyarodsz, egy gázelvétel könnyen az első kerék tapadásának elvesztéséhez vezethet, mivel hirtelen túlzottan előre került a súlypont.

Szóval hacsak nem lehetséges más megoldás, kanyarodás közben ne vegyünk vissza a gázból! Ha azonban túl hirtelen, vagy túl nagy gázt húzunk, az könnyen a hátsó kerék kicsúszásához vezethet, tehát a célunk az egyenletes gyorsulás a kanyarban, amely nem állítja túlzott próba elé a gumik tapadását és a rugózást!

Fontos, hogy a gázt fokozatosan adjuk rá, a koppanásig rántott markolatot hagyjuk meg inkább az egyenesekre.

Akkor kezdd el ráhúzni a gázt, amikor ráfodítottad a motort az ívre, azaz gyakran már a kanyar első felében. Ha ismeretlen úton vagy, akkor persze nem gyorsítasz akkor, amikor még nem tudod mire számíts, de a célod legyen az, hogy olyan sebességgel érkezz minden kanyarba, amelyről folyamatosan tudsz kigyorsítani.

A motorod meghálálja a finom gázkezelést! Ha a gázadás nem megy könnyen és egyenletesen, ellenőrízd le a markolatot, a bowdeneket, a láncfeszességet, a karburátorok beállítását vagy a befecskendezést.




Hozzászólások a/az "Gázkezelés motoron - gyorsítás, lassítás" bejegyzéshez
Szólj hozzá a cikkhez!
Lépj be vagy regisztrálj az oldalra ide kattintva, hogy hozzá tudj szólni a cikkhez.
0. oldal.

kb
2010-07-20, 23:03
Tanulságos!
(oOo)

Danes
2010-06-07, 22:26
wow nekem ezek új tanácsok köszönöm

Legutóbbi bejegyzések


Hogyan motorozzál csapatban?
Zártkörű túrák szervezése
Közlekedési tanácsok motorosoknak
Pécs környéki motoros túraútvonalak
Hogyan tárold télen a motorodat?
További bejegyzések >>

Eseménynaptár


További programok >>
Motoros túrák, programok, találkozók, rendezvények, események
C Minden jog fenntartva 2006-2014 Vaslovasok.hu | Copyright és Adatvédelem | Médiaajánlat
IP címed:
54.224.103.239